Framtiden

Jag är...skeptisk

Jag är skeptisk mot det kommande valet på söndag. Nog för första gången är jag faktiskt orolig över hur det kan gå. Kommer Sverige överleva fyra år till med moderaterna? Eller strunt i Sverige, kommer jag överleva det? Kommer jag överleva fyra år av politiker som enbart tänker på pengar, som enbart värderar människor efter deras produktionsförmåga? När blev vi sådana att vi hela tiden är ute efter mer? Personligen skäms jag över att betala mindre skatt. Hellre att jag betalar lite mer som kan gå till sjukvård, en fungerande Förnedringskassa och en arbetsförmedling som gör mer än att skyffla folk till Soc.

Om farbror staten vill dra 500 kr mer av mig i månaden, gör det. Jag betalar gladeligen för ett fungerande samhälle. Men istället får vi skattesänkningar som ger oss medelklassare nån hundralapp mer i månaden och alla jublar. Det man inte tänker på är att dessa pengar måste komma från nånstans. Har du kanske märkt att du betalar mer till a-kassan? Att det kostar lite extra när du går till läkaren?
Just det...så med andra ord är den extra hundringen inte värd nånting. Du förlorar snarare på det. Enda skillnaden är att du får välja var du förlorar dina pengar och får sämre service för det. Känns det bra?

Och SvinDumskallarna? De lär säkerligen komma in i riksdagen. Och hur mycket de än protesterar är de fortfarande inget annat än rasister. Har vi sjunkit så lågt att vi kan tänka oss ett hat-parti i vår ledning? Och inte bara tänka oss utan faktiskt rösta på dem? Det skrämmer mig att det finns människor i detta land med sådant hat i kroppen.  

Skillnaderna mellan de stora partierna har minskat alltmer under åren och ibland känns det nästan som att vi har bara ett parti. Förutom en distinkt skillnad. Som en god vän till mig sa inför förra valet:

"Det spelar ingen roll vad man röstar på så länge man kommer ihåg en sak; Reinfeldt är ondska".

Jag är...rädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0